Warning: Use of undefined constant _MAIL_HOST - assumed '_MAIL_HOST' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /new/constants_server.php on line 54

Warning: Use of undefined constant _MAIL_SMTP - assumed '_MAIL_SMTP' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /new/constants_server.php on line 55

Warning: Use of undefined constant _MAIL_PORT - assumed '_MAIL_PORT' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /new/constants_server.php on line 56

Warning: Use of undefined constant _MAIL_USERNAME - assumed '_MAIL_USERNAME' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /new/constants_server.php on line 57

Warning: Use of undefined constant _MAIL_PASSWORD - assumed '_MAIL_PASSWORD' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /new/constants_server.php on line 58

Warning: Use of undefined constant _TITLE - assumed '_TITLE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /new/constants.php on line 3
Zakończył się drugi etap budowy „Węzła Zryw” » Wejherowo.pl - jakość miasta
pełna wersja

Aktualności

« powrót

Zakończył się drugi etap budowy „Węzła Zryw”

2018-02-15
Zakończył się drugi etap budowy „Węzła Zryw”

Dzisiaj oddano mieszkańcom do użytku ostatnio wykonane elementy układu drogowego Węzła Śmiechowo (Zryw). Powstało m.in. rondo oraz bezkolizyjny zjazd z krajowej szóstki do północnej części Wejherowa, a także włączenie do ruchu na szóstkę” w kierunku Słupska. Inwestycja w Śmiechowie to największy projekt drogowy w skali miasta w tej kadencji.

Budowa Węzła Śmiechowo (Zryw) rozpoczęła się w 2016 r. W ciągu dwóch lat, czyli w I i II etapie inwestycji powstał dla mieszkańców północnego Śmiechowa wielki układ drogowy, na który składają się: ul. Patoka wraz z trzema rondami, dwie łącznice do krajowej ”szóstki”, ul. Jaśminowa oraz pełna infrastruktura towarzysząca, w tym zbiornik retencyjny oraz kanalizacja deszczowa w - również utwardzonej - ul. Gryfa Pomorskiego. W ramach inwestycji wybudowano także chodniki, ścieżki rowerowe oraz zatoki autobusowe.

- Wybudowaliśmy m.in. około 3 km dróg asfaltowych, ok. 5 km chodników, ok. 2 km ścieżek rowerowych, 2,8 km kanalizacji deszczowej, 3 ronda, 5 zatok autobusowych i postawiliśmy ponad 118 lamp oświetleniowych. Ponadto wybudowaliśmy zbiornik retencyjno-chłonny oraz wykonaliśmy lub przebudowaliśmy gazociąg, sieci elektroenergetyczne i teletechniczne,  a także kanały technologiczne do monitoringu – podsumowuje zastępca prezydenta Beata Rutkiewicz. - Co ważne skończyliśmy ją przed czasem, bo realizacja przebiegła bardzo sprawnie. Umowa z wykonawcą była zawarta do końca czerwca 2018 roku a odbioru dokonaliśmy 15 lutego 2018 roku, czyli ponad 4 miesiące szybciej.


Całość zrealizowanej inwestycji (I i II etap) kosztowała prawie 27,9 mln zł. Władze miasta zdobyły na ten cel dofinansowanie w wysokości 2 426 209 zł z  Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej 2016-2019 (Edycja 2017), zaś kwotę 2 589 883,22 zł dołożyło Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gdyni w zakresie swojej infrastruktury.

- Przez teren budowanego węzła przebiega główny kolektor WRR (średnica 1,2m  i 1 m, długość 0,8 km), którym są odprowadzane ścieki z całego Wejherowa. Było to dość duże wyzwanie, aby to przebudować przy funkcjonującym mieście, w taki sposób żeby mieszkańcy nie odczuli żadnych utrudnień. Przebudowany został również wodociąg – mówi Robert Bugała, dyrektor ds. technicznych i rozwoju PeWiK dziękując za współpracę z miastem i wykonawcami.

- Ten odbiór to sukces i ogromna satysfakcja, co pokazuje jak dużo robi się dla dobra mieszkańców i układu komunikacyjnego w naszym mieście. - powiedział w imieniu radnych i mieszkańców Henryk Kanczkowski, przewodniczący Komisji Spraw Komunalnych Rady Miasta Wejherowa, który od wielu lat zabiegał o tę inwestycję. - Mieszkańcy od dawna oczekiwali, aby usprawnić komunikację drogową w rejonie Śmiechowa, zwłaszcza wzdłuż drogi krajowej nr 6 i w kierunku os. Kaszubskiego oraz szpitala, żeby ułatwić przejazd przez miasto i żeby w tym rejonie nie tworzyły się korki. Cieszę się, że wykonaliśmy pierwszy  i drugi etap Węzła Śmiechowo, tak bardzo potrzebnego połączenia w północnej części Wejherowa, które usprawni ruch nie tylko w tym rejonie miasta.

Warto dodać, że jednym z priorytetów przy powstającym Węźle Śmiechowo (Zryw) było bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Stąd zastosowano m.in. zgodnie z aktualnymi przepisamiprawnymi, projektem i wymogami techniczno-budowlanymi, charakterystyczne żółte, drogowe barierki ochronne. Ich zastosowanie w tym miejscu ma szczególnie duże znaczenie, gdyż może istnieć zagrożenie dla ruchu pieszego i samochodowego.

 

Węzeł Śmiechowo (Zryw) będzie kontynuowany

 

- Budowa tego układu drogowego w dzielnicy Śmiechowo to największy projekt drogowy w skali miasta i największa miejska inwestycja w tej kadencji – podkreśla prezydent Wejherowa Krzysztof HildebrandtW przyszłej kadencji dokończymy budowę Węzła Śmiechowo (Zryw) - wykonamy trzeci etap, czyli tunele pod krajową „szóstką” i torami kolejowymi z połączeniem do ul. Sikorskiego. To ogromnie trudne z uwagi na skalę inwestycji i znaczne koszty, ale chcę te zadania dokończyć. Wiem jak to zrobić, mam doświadczenie i zespół bardzo dobrych współpracowników. Dzięki bezkolizyjnemu połączeniu, mieszkańcy Wejherowa będą mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie przemieszczać się pomiędzy południową i północną częścią miasta, a już dziś jest to możliwe w Śmiechowie.

Po wynegocjowaniu i podpisaniu przez Prezydenta Krzysztofa Hildebrandta porozumienia z PKP PLK w tej sprawie jest to w pełni realnie.

- Po wieloletnich trudnych rozmowach z PKP w zakresie docelowych bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych na terenie naszego miasta, podpisaliśmy porozumienie z zarządem PKP, które określa  zakres inwestycji realizowany przez PKP, dotyczący przede wszystkim budowy przejazdów pod torami przy Węzłach: Śmiechowo (Zryw) i Nanice. Jak wszyscy wiemy, kolej  rozpoczęła już prace projektowe i ma zapewnione finansowanie na całą inwestycję - mówi prezydent Krzysztof Hildebrandt. - To duże wyzwanie nie tylko po stronie kolei,  ale także po stronie miasta, ponieważ z budową kolejowych wiaduktów związane są inwestycje drogowe. Co ważne, planowane inwestycje w części miejskiej muszą być ściśle zsynchronizowane z pracami realizowanymi przez PKP. Nie możemy naszej części wykonać ani wcześniej, ani późnej.


http://www.wejherowo.pl/artykuly/czekaja-nas-inwestycje-kolejowe-i-drogowe-w-wejherowie-a5549.html

http://www.wejherowo.pl/artykuly/bardzo-dobre-wiesci-dla-mieszkancow-a5542.html

http://www.wejherowo.policja.gov.pl/serwis.php?nrszuk1=2219