Bardzo dobre wieści dla mieszkańców
2018-01-22PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizują infrastrukturę kolejową na trasie kolejowej Gdynia-Wejherowo-Słupsk. W ramach inwestycji powstaną tunele pod torami kolejowymi w Wejherowie. Dokończenie Węzła Śmiechowo (Zryw) i budowa Węzła Nanice jest przesądzona.
W piątek (19.01.2018) w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim, podpisano z wykonawcami umowy na opracowanie dokumentacji projektowej na inwestycję obejmującą m.in. dobudowę ok. 112 km nowych torów z Gdyni do Słupska, w tym dodatkowych dwóch torów dla ruchu przede wszystkim SKM na odcinku Rumia – Wejherowo. W podpisaniu umowy uczestniczył wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński. W ramach inwestycji zostaną zmodernizowane istniejące i wybudowane nowe stacje i przystanki oraz cała infrastruktura jak mosty, wiadukty i przepusty pod torami. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2023. Cała inwestycja w Krajowym Programie Kolejowym oszacowana jest na 2 mld zł. Finansowanie przewidziano z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
To znakomita informacja dla wejherowian! Nie tylko znacznie poprawi się dojazd SKM i PKP z Wejherowa do Trójmiasta, ale na mocy porozumienia, które prezydent Krzysztof Hildebrandt podpisał z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., kolej wybuduje dwa tunele pod torami kolejowymi dla ruchu samochodów na Węźle Śmiechowo (Zryw) i Węźle Nanice. To najdroższe elementy tych węzłów drogowych. Dokończenie Węzła Śmiechowo (Zryw) i budowa planowanego Węzła Nanice w przyszłej kadencji samorządu 2018-2023 jest przesądzona, gdyż plany PKP objęte są programami rządowymi, które mają zapewnione finansowanie. Pozostałe środki na wykonanie węzłów drogowych pochodzić mają m.in. ze środków unijnych i budżetu miasta, co jest możliwe przy rozłożeniu inwestycji na kilka lat.
- Od wielu lat zabiegałem o inwestycje PKP. Mieszkańcy Wejherowa odniosą z nich dużo korzyści, gdyż nie tylko poprawi się komunikacja kolejowa z Trójmiastem, ale też kolej zaangażuje się w budowę naszych węzłów komunikacyjnych Śmiechowo (Zryw) i Nanice. Podpisaliśmy - jako pierwsi na Pomorzu - porozumienie z koleją w tej sprawie, co daje realną perspektywę wykonania tych inwestycji, gdyż kolej posiada odpowiednie środki - podkreśla prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt i dodaje: - Przede mną jeszcze dużo pracy, gdyż należy zapewnić finansowanie pozostałej części tych węzłów drogowych i wykonać skomplikowane roboty budowlane. To ogromnie trudne z uwagi na skalę inwestycji i znaczne koszty, ale chcę te zadania dokończyć w przyszłej kadencji 2018-2023. Wiem jak to zrobić, mam doświadczenie i zespół bardzo dobrych współpracowników.
Na zdjęciu: Jerzy Majder, dyrektor projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” podczas spotkania z prezydentem Wejherowa Krzysztofem Hildebrandtem.