Projekt „BAKCYL” w wejherowskich szkołach
2017-11-28Uczniowie wejherowskich szkół podstawowych będą zdobywać ekonomiczno-finansową wiedzę od profesjonalistów – bankowców w ramach projektu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży – „BAKCYL”. Prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt podpisał z Waldemarem Zbytkiem, wiceprezesem Warszawskiego Instytutu Bankowości porozumienie o współpracy w zakresie edukacji ekonomicznej w szkołach.
Na mocy porozumienia młodzież, a w przyszłości także seniorzy, będą uczyć się podstaw oszczędzania, bankowości i przedsiębiorczości.
- Podpisane dzisiaj porozumienie daje możliwość przeprowadzenia przez specjalistów edukacji ekonomiczno-finansowej – mówi Krzysztof Hildebrandt, prezydent Wejherowa. - Podstawowym działaniem w ramach projektu „BAKCYL” będą lekcje z szeroko pojętej dziedziny finansów dla uczniów wejherowskich szkół podstawowych. Z tej edukacji będą mogli skorzystać także seniorzy.
Jak przekonują samorządowcy, bankowcy i dyrektorzy szkół edukacja ekonomiczna jest niezbędnym elementem przygotowania młodego człowieka do życia we współczesnym świecie. Zajęcia pomyślane są tak, by dostarczyć nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim kształtować dobre nawyki w zarządzaniu finansami.
Edukacja ekonomiczna
- Projekt „BAKCYL” to sposób przekazania w praktyce wiedzy ekonomicznej i finansowej – mówi Waldemar Zbytek, wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości. - Naszym wspólnym celem jest wprowadzić młodzież w świat codziennych finansów tak, aby ta potrafiła wykorzystać dla siebie odpowiednie usługi finansowe na starcie w dorosłość oraz zabezpieczyć swoje potrzeby na przyszłość. Jest to jeden z największych projektów europejskich, dzięki któremu po raz pierwszy udało się polskim bankom uzgodnić wspólny projekt, który zyskał także szerokie poparcie samorządowców.
Jak podkreśla Arkadiusz Kraszkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa ds. społeczno-ekonomicznych, udział w projekcie umożliwi szkołom wzbogacenie programu nauczania poprzez zestaw ciekawych, interaktywnych lekcji z zakresu praktycznej edukacji finansowej, dostosowanych oczekiwań uczniów, realizowanych z udziałem przygotowanych dydaktycznie bankowców - praktyków – wolontariuszy.